Cena



Status

Nazwa

Długość [mm]

Średnica wewnętrzna [mm]

Nie wybrano żadnego pojazdu

A~6010053~3437

Układ wydechowy w motocyklu jest odpowiedzialny za prawidłowe odprowadzanie spalin powstałych w wyniku wybuchu mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania. Za pośrednictwem kolektora wydechowego trafiają one do tłumika środkowego wyposażonego w katalizator służący do oczyszczania spalin i zmniejszenia szkodliwych substancji, a następnie są kierowane do tłumika końcowego i wydalane na zewnątrz. Dla niektórych jest to też element nadający maszynie charakteru ze względu na swoje brzmienie, dlatego wielu właścicieli motocykli i skuterów postanawia zainstalować sportowy tłumik do motocykla.

Kiedy wymienić tłumik końcowy w motocyklu?

Tłumik końcowy do motocykla to element, który z biegiem czasu może zużyć się w sposób naturalny. Wynika to z faktu, że z jednej strony działają na niego wysokie temperatury spalin, a z drugiej jest on narażony na działanie czynników zewnętrznych i uszkodzenia mechaniczne. Największym wrogiem jest korozja, która może się pojawić, kiedy tłumik jest wykonany z gorszej jakości materiałów. O zbliżającej się konieczności wymiany tłumika świadczy jego zwiększona głośność, która może być spowodowana pojawieniem się nieszczelności. W skrajnych warunkach są to dziury w tłumiku lub rurze łączącej go z katalizatorem albo wydmuchana uszczelka. W przypadku zignorowania tych objawów może dojść do obniżenia mocy silnika i pogorszenia reakcji na ruch manetką gazu. Oczywiście można dokonać naprawy poprzez zaspawanie ubytków, ale szybko pojawią się kolejne, dlatego w ostatecznym rozrachunku bardziej opłaca się kupić nowy wydech do motocykla.

Jaki tłumik końcowy do motocykla?

Kiedy już konieczna jest wymiana tłumika w motocyklu, to najlepiej postawić na rozwiązanie zgodne ze specyfikacją fabryczną. Inżynierowie spędzili wiele godzin na opracowanie odpowiedniego kształtu i budowy układu wydechowego, by silnik pracował możliwie najbardziej wydajnie. Zdarza się jednak, że trafiają się zamienniki oferowane przez firmy zewnętrzne, które mają taką samą budowę, ale na przykład są wykonane z materiałów o lepszej jakości. Osobną grupą są tak zwane tłumiki sportowe, gdzie można trafić na dedykowane i uniwersalne. Lepszym rozwiązaniem są te pierwsze, ponieważ firmy tworzą je pod konkretny model motocykla lub skutera. Dzięki temu kupując taki tłumik można mieć pewność, co do sposobu montażu i efektywności działania. Często tłumik sportowy do motocykla nieznacznie poprawia parametry pracy silnika i ma wpływ na obniżenie masy jednośladu.


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Tłumik układu wydechowego IP000604 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV GY6 125/150 Skuter 4T
INPARTS
Tłumik układu wydechowego IP000604 pasuje do CHIŃSKI SKUTER/MOPED/MOTOROWER/ATV GY6 125/150 Skuter 4T
(0)
Inne elementy układu wydechowego (tłumik Piaggio Vespa Pe 200cc 417809) pasuje do PIAGGIO/VESPA 125X, 150X, 125, 125E, 150, 150E